2009-04-19

Helgerna inte bara går fort - de rasar iväg!!!

Påsken försvann nästan utan att jag hann märka det. Vi begav oss hemifrån kl 03.00 på långfredagen och var framme i Visby nästan 12 timmar senare. Det var kul att träffa Böna. Vi gick ut och åt på Ryska gården där far och son inmundigade var sin portion med kroppkakor och stekt fläsk. Själv höll jag mig till det som jag tycker är förknippat med Gotland - lamm. En riktigt het lammgryta blev det för min del. Mums. Sen tog vi en promenad ner till hamnen och åt var sin glass. Vädret var hyfsat. Solen sken men det var inte så vansinnigt varmt som man skulle önskat. Men det var rätt bra lä vid glasskrogen så det gick att sitta ute i alla fall. Vi tog bilen ner till Djupvik och tittade på solnedgången. Ön där ute tror jag är Lilla Karlsö. Stora Karlsö, som är ett naturreservat med rikt fågelliv. Det finns tydligen bara några däggdjur där ute, skogshare och några arter fladdermöss.
Påskaftonen inleddes med att vi fick träffa Björn flickvän Albertina  vi tog en tur ner till Hoburgen, längst ner i söder.  
Efter lunch där åkte vi till Holmshällar. Vi promenerade ner till stranden och det var riktigt gott i solen tills den helt plötsligt gick i moln och skaddan drog in över land. 
Det kom en man på cykel som promenerade bort utefter sandstranden och han försvann, bildligt talat, in i dimman.
Vi återvände till Visby och började fylla bilen med flyttlådor. Det var lite problematiskt att få till det för Björn har en spegel som år 1.45x1.05 och den skulle ju helst vara hel när vi kom hem. Det är ju tur att vi har en C5 kombi och den var fullknôkad när vi väl slog igen luckan. Vi åkte till hotellet för att ta en dusch innan vi skulle träffas igen hemma hos Albertina för lite kvällsfika. När vi parkerat bilen sa jag till Lars: "Var ska vi lägga vår resväska?" Minen 
var oslagbar. Ingen av oss hade haft en tanke på att vi hade en väska till som skulle med i bilen. Fast det löste sig. Det fanns ett litet utrymme kvar som vi kunde trycka in den i.
Vi tog första båten hem på påskdagen och var hemma runt 6 på kvällen. Och det var skönt att det var en ledig måndag. 
Nu har Björn hunnit installera sig i Düsseldorf. Hoppas han får behållning av sin vistelse där.
Må gott, njut av livet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...