2009-10-30

Inga löv kvar

I går när jag kom hem från jobbet hade Lars krattat upp massa fina högar. Och jag tog tag i dem idag. Vår plastskottkärra rymmer väl ungefär 100 liter och jag packade väl men fick ändå gå ca 15 vändor. Sen krattade jag upp eklöven och gick ytterligare 10-12 vändor med dem så jag har fått motion idag. Däremellan har jag satt fyr i bastuaggregatet och laddat med ved i omgångar. Sen kom maken hem med en grillad kyckling och några öl till mig så nu är det in i duschen och sen ner och löga sig ordentligt inför helgen.
Lev och njut. Livet går inte i repris.

4 kommentarer:

Nonna sa...

Bra att du fyller på vätskebristen och håller balansen (vätskebalansen)du kanske håller dig fräsch hela helgen om du piskar kroppen ordentligt med björkriset! Motion har du ju oxå fått så du blir som en nyponros ska du se..själv qi-gongar jag men jag ser säkert helt fantastiskt löjlig ut, kanske borde jag skicka en film till dig så du får skratta oxå - efter bastun!!
Kram Syster Qi

babban sa...

Å, du kan ALDRIG se löjlig ut! Och förresten -spelar det nån roll? Våra anhöriga älskar ju oss i alla fall!
kram

imse sa...

Åh jösses vilket slit! Du somnade väl inte i bastun efter allt jobbande?

babban sa...

Nä, ingen risk. Fast jag har fortfarande träningsvärk både här och där :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...