2010-07-25

Nu har jag mammat av mig för denna gången

En gång om varje sommar försöker vi få till det med alla pojkarna och deras respektive. Björn med sambo och hund kom i onsdags. Mattias med sambo på torsdagen och David på fredag kväll. Jonas med familj kom över på lördag och eftermiddag förflöt med gemensam matlagning på altan. Alla fick vara med och skära och hacka och sen komponera sin egen måltid med kött/kyckling och grönsaker och ris som wokades för var och en. Det blev 11 olika kompositioner och alla var jättenöjda.
Poängpromenad och en kubbturnering. Sen kaffe med ugnstekt banan och glass. Senare på kvällen grillade vi och runt halv tolv påpekade Alva, 7år, att hon hem till sängen och sova. Sen blev det någon timme till för oss som var kvar innan vi alla gick och lade oss.
Vi hade en sagolik tur med vädret. Sol och hyfsat varmt så länge den var framme.
Idag åker två av tre hem till sitt igen och i morgon bitti drar Gotlandsfolket hem också. Och jag har fått min årliga dos av mamma tillgodosedd. När vi har huset fullt så här många dagar så känns det skönt när det är bara maken och jag igen. Och jag vill ner i min studio som för tillfället är barrikaderad av hundfamiljen eftersom vi har allergiker hemma och inte vill ha in hundhår i huset.
Nu ska maken bjuda alla på middag - det blir en av de två pizzeriorna vi har i samhället.
Ha't bra

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...