2011-04-12

Utsikt från ett fönster

En dag när jag kom hem från jobbet hade jag fått något nytt att fästa blicken på från köksfönstret.

Hur tänker man när man sätter ut en sådan här sak?
Dagen efter stannade jag till hos dom som äger fastigheten och frågade. Han hade inte tänkt. Den bara hamnade där. Jag påpekade att det inte var en trevlig syn på landet. Den smälter ju liksom inte in i omgivningen, eller hur? Hade han tänkt låta den vara där, eller bygga in den eller vad? Nä, han visste inte. I vilket fall vill inte jag ha den i blickfånget från mitt köksfönster och framför allt inte till sommaren när vi ska sitta ute på altanen.
När jag kom hem dagen efter så hade han flyttat bajamajan och ställt den bakom uthuset. Man ser den genom träden när man kommer på vägen upp till oss men vi slipper i alla fall se den från vårt.

2 kommentarer:

Nonna sa...

Grannarna hade kanske tänkt sitta på dass och "spinka" på dig då du dricker din whiskey på altanen - nu förstörde du alltihop!
Det var då en hiskelig färg oxå skogsgrön kanske hade varit mer diskret.
Skönt att du fick gehör för önskningarna annars kanske det hade blivit ett nytt fall för Robban Aschberg!
Kram syster yster

babban sa...

Spinka - det var ett kul ord. Å kanske har du rätt för han e hemskt nyfiken. Lite Änglagård e det här. Fast å andra sidan inte. För där håller man ändå på nåt sätt ihop det gör de inte här..... Eller det kanske de gör fast vi inte vet om det utan e lyckligt ovetande :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...