2007-07-16

Gräsmattefynd



Klippte gräset idag och gissa vad jag hittade? Riktigt fina exemplar men de fick bara vara med på bild sen åkte de ut över altanräcket och ner bland buskarna. Förstår inte varför vi har Karl-Johan i gräsmattan när jag inte hittar några i skogen. De här vill jag inte äta, gräsmattan har ju fått både frukost och lunch så det finns nog nåt i svamparna som inte är bra för oss även om de är bra för gräset. Det vet ju alla att svampar suger i sig all skit som finns i närheten och fulla av tungmetaller är de med. Fast goda vid rätt tillfället.

Nu skall jag för första gången i år titta på Sommartorpet. Tycker jag är värd det efter den dryga 1,5 timme det tog att klippa gräset med handjagaren.

1 kommentar:

Nonna sa...

En annan har blivit uppväckt av en orolig make i morse, han vrider och vänder sig och suckar och prasslar och jag vet inte allt tills jag vaknar, grr..nå nu är jag lite glad för det för jag har städat huset och klockan är bara 10:10. Nu harjag kvar ditt gårdagsnöje, gräset, men jag brukar aldrig börja före 10.30 grannsämjan ska ju fortsätta att vara god.
Jag har ju en med drift och elstart, annars skulle det inte gå jag skulle inte få igång den eller orka skjuta runt den.
Det mulnar lite så jag bör nog skynda mig lite. Känns betydligt fräschare här inne med dammsugning och vädring av mattor o kuddar och skinn och annat som drar till sig katthår. Smilla har duschat, hon är inte förtjust i blötläggningen, men hon finner sig i det och jag tror hon tycker att hon blir fin för hon putsar sig i det oändliga..men hon ska väl ha fram sin egen doft kanske.
Sen ska jag ta itu med klädhögen.
Kram Syster Yster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...