2008-03-06

Batteritorsk =(

Packade in kakan i baksätet och försökte öppna framdörren. Va, kom jag åt stängningsknappen på fjärrkontrollen? Jag försökte trycka på öppnaknappen men det ville sig inte. Försökte öppna med nyckeln men inte heller det gick. Klev in i baksätet och lade ur växeln, satte i nyckeln och vred om "economy blablabla" stod det på displayen. Jaha, här ska man vara i Vänersborg kl 17 för att titta på utställningen och hämta de tavlor som inte kom med och därefter till krokin för att hålla i arret där men se det gick ju inte. Maken är i Kalmar så där hade jag ingen hjälp att hämta. Och ingen som jag kan låna bil av.
Det var bara att gå in igen och försöka ragga upp folk som kunde hjälpa till att fixa inför kvällen och det måste jag säga att viljan saknades inte. Själv tog jag mig en bit av kakan och den blev god. Misstänker att maken kommer att gilla den också =) när han kommer hem i morgon kväll. Och hoppas att han har fått tag i ett nytt batteri så att vi kommer till Gbg på lördag. Har lovat baka en tårta till styvfars 80-årsdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja se den här fanastiska tekniken! Hoppas ni kom iväg till mor o Rune jag skickade ett kort men det kommer nog inte förrän måndag. Han fyller samma dag som min svärmor.
Sitter och försöker fylla tiden med intressanta saker jag ska hämta C på hotellet vid 02.00 och vill inte lägga mig och somna då blir man sååå seg. Hon är ute och möhippar en kompis som gifter sig till påsk, kompisen är så hes att hon bara väser, trots att hon lovade att hon inte druckit nån whiskey. Lät gott med kaka tur man inte har nån hemma.
Sköt om sig!
Kram från systra di!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...