2008-03-06

jaha, det var ett tag sen...

Förstår inte vart tiden tar vägen! Och inte vad jag gjort sen sist heller. Jo, jag målar på tisdagar och tecknar kroki på torsdagar (fast bara 3 veckor som tur är). Måndagar är sen dag på jobbet. Är hemma tidigast 19 och efter kvällsmat mm så är det ingen idé att börja med nåt kreativt.
Igår kväll var det månadsmöte hos Några Målare och en helt fantastisk kvinna från Ödsmål (tätort inom Stenungsunds kommun) var där och berättade och visade bilder från sina 4 år med projekt i Bishozi, Uganda.
2006 köpte jag en get som jag gav till Orustsystern. Ja, hon fick ju inte själva geten utan i Bishozi finns det en get som heter Gittan och det finns det nu ett certifikat på som hänger inramat på väggen hemma hos henne.

I vilket fall så drog mötet i går kväll ut på tiden och jag kom inte därifrån förrän efter 22 och då hade det snöat i ca 4 timmar. Jag har ca en halvtimme hem men det tog mig över en timme och det var en fruktansvärd resa. Som tur var hade jag lokalradion på annars hade det nog tagit ännu längre tid innan hemkomst. En lastbil hade problem med en backe och blockerade hela vägen vilket gjorde att jag valde en mindre väg och det var nog tur att inte många hade kört där för det var halt nog ändå när det till råga på all snö hade börjat regna. Genomsnittshastighet på den vägen var ca 30km/h. Jag var totalt slut när jag kom hem men kunde inte somna. Så idag har jag sovit ut och tagit "one day off".

Ska gå på utsällningen och kolla in i vilket sällskap min tavla hänger. Jag hade turen att få med 1 av de 3 jag lämnade in. Alla steg framåt är positivt. De hade fått in 432 alster och 150 blev antagna. Så jag är nöjd med att ha fått med en. Det är ju första gången och som min lärare på kvällskursen säger (hon lever på sin konst) det är väldigt subjektivt hur juryn väljer. Hon har blivit refuserad flera gånger.

Kroki i kväll igen och eftersom det är jag som håller i arrangemanget så ska jag även införskaffa kaffebröd. Då jag tagit mig en dag hemma har jag varit snäll mot föreningen och belastar inte ekonomin med fikabrödet. Jag har faktiskt bakat en Silviakaka. Den doftar så gott och det ska bli gott. Måste unna mig lite ibland även om jag fortfarande har några kilon som ska bort. Ingen blir lycklig av att späka sig.

Har abstinens vad gäller träningen. Har varit förkyld och inte kunnat träna. Vi var visserligen ute och cyklade i söndags men det var en lugn tur. Vågade inte ta i eftersom det gjorde ont i bröstryggen när jag hostade. Nu är det bättre och på söndag blir det en ny tur. Förkylningen har inte släppt helt men jag bara måste få flåsa lite igen. Friskis har jag inte heller varit på eftersom krokin ligger på torsdagar. I april när målarkursen är slut så byter jag till att svettas på tisdagar i Högsäter istället eftersom man får ut mer av den ledaren än av hon som håller i det på torsdagar.

Nu ska jag måla lite och mjuka upp mig inför kvällen.
Kram och njut av livet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...