2008-02-22

Håller med ...

Syster Yster...veckorna går i en rasande fart. Och vi hinner knappt hämta andan under helgen för den går ju ännu snabbare!

Nu är vi redan en bit in i FEBRUARI 2008 och semesterlistan är ifylld på jobbet. Innan vi vet ordet av har semestern både kommit och gått. Usch vad negativ jag var nu då. Vi har ju faktiskt en minisemester till Holland att se fram emot innan vi far på MC.n genom Europa. Holland ska vi till i början av maj tillsammans med våra vänner sen lååångt tillbaka. Längre tillbaks än vi har varit tillsammans maken och jag nästan. Så det måste varit någon gång under Krita eller t.om. Jura.

I helgen ska jag lära mig lite om bilen och hur man fixar en punka på cykeldäcket. Motorvärmaren har lagt av till bilen så vi ska felsöka och försöka få igång den igen samt byta en lampa bak och en fram som har gett upp. Eftersom vi går mot en varmare årstid känns inte motorvärmaren som ett lika stort problem som behovet att fixa en punka på cykeln. Men båda sakerna måste trots det åtgärdas.

Därefter ska jag med makens hjälp välja ut tre målningar som på tisdag ska till Vänersborgs konsthall för inlämning till Vänersborgssalongen. De inlämnade bidragen ska väljas ut av en jury. Så det gäller att hålla tummarna för att någon av dem kommer med.
Må gott och njut av varje vaken stund.

1 kommentar:

Nonna sa...

Lycka till med utställningen du är så duktig, med tentakler ute åt alla håll. Önskar så att jag var frisk!!Såååmycketönskar jag det!
Min bloggkompis Nisse bor ju i Vänersborg ska tipsa honom om att göra en taveltitt. Ska du ha sign Tantomenmorsan?? Själv köpte jag ju tre dukar får väl se o det blir nåt, jag kan ju måla abstrakt konst om jag inte orkar precisera som med porträtt och blommor som jag målat mest. Borde ju måla mina barn men har faktiskt köpt ett skissblock så jag tänkte skissa av dem från ett bra foto..vi får se vad det blir. Det är ju så lätt att ta med sig inom husets domäner alla färger är ju knöligare då blir man sittande vid skrivbordet i "statisk" ställning.
Har stekt lite kotlett till middag och gjort en bautasallad och så ska jag steka små kokta potatisar som jag köpt i burk - här vare´en bekväm rackare. Lars åker och jobbar långnatt nu två nätter men jag har min bok och tänkte skriva lite oxå...så jag roar mig, imorgon blir det en ny promenad jag sprayar axel, armbåge och knäna med Eezespray innan sen går jag som en "nyoljad" PlåtNiklas och idag höll det faktiskt lääänge.
Sköt om sig och glöm inte efterrätten!
Kramiz zyzter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...