2008-05-24

Kurshelg

Denna helgen målar jag med pastellkritor. Och det var verkligen en ny upplevelse! Har försökt med vitt akvarellpapper, bomullsduk och ett ljusgrått papper. Det sista gick bäst. I morgon ska vi försöka oss på vatten och då får jag väl ta med ett mellanblått papper så att jag inte behöver täcka bakgrunden med blått först.

När jag kom hem bytte jag raskt om till shorts och tog fram gräsklipparen och började klippa gräset runt huset. Det har hunnit växa en del så det var rätt tungt. Har ju en handjagare som används här uppe. Det tog ca en och en kvarts timme i raskt tempo. Svett och törstig blev jag. Sen tog jag fram nycklarna till den nya fina gräsklippartraktorn för att köra ut den och klippa ängen. Men tji vad jag bedrog mig, inte fick jag igång den inte. En gång är den använd och Lars visade mig hur den fungerar - när den väl går igång! Ringde grannen och han kom som den hjälpsamma person han är men inte heller han kunde få igång den. Och det retade honom men det är ju ingen idé att börja rota efter fel. Maskinen är ny och det är garanti och dessutom är det nog bara någon kontakt som jag (och även han) missat. Jag började i stället klippa med handjagaren men efter ca 40 minuter gav jag upp. Har början till en blåsa i högernäven trots handskar så jag får låta klipparen stå (iaf t imorgon:P). Därefter har jag planterar en klematis, en ros som jag satte i kruka och fyra murgrönor som jag satte ner i en kruka. Ska fjäska med maken när han är hemma igen, han kan nog göra en fin spalje som de kan klättra på. Han landar på svensk mark på torsdag kväll och då blir det kramkalas.

Ska ta en dusch nu och sen börja med en ny bok.
Håller tummarna för Charlotte ikväll. Jag sätter väl på radion om andan faller på och lyssnar en stund. Om inte får man ju veta i morgon vem som vann. Jag tycker inte det är så viktigt, men det var en del bra låtar med. Jag hörde dem på radion förra helgen.

1 kommentar:

Nonna sa...

Tänk nog är det väl typiskt, så fort de där gubbsen far utanför dörren så börjar nåt att krångla!! Förstår din frustration jag hade nog exploderat - familjen tycker att jag har dåligt tålamod.
Trevligare då att plantera och du gör säkert så fint som bara den, jag tänkte ta till lite alternativ i år inte bara blommor utan lite annat. För Charlotte gick det ju inte så bra men säkert går livet vidare i alla fall. Hon gjorde så gott hon kunde.
Så nu har du börjat nedräkningen till pusskalaset ta det varligt du vet ni är inte 22 längre! Man kan bryta sig här och där!!
Kram Syster Y

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...