2008-05-17

Slipat och grundat

Nu har jag slipat och grundat både fönster och rithurts idag. Bra väder för det. Regnskurar och småkallt. Hörde på radion att det har kommit 15 cm blötsnö i Leksand. Stackars brorsan och alla andra som bor i Dalarna, norra Värmland m. fl. ställen som fått backup på vintern.
Här ska det enligt prognosen bli lite varmare i morgon. Kanske att jag kan ta en tur med cykeln innan jag går ner och jobbar i ateljén.
Jag tar det försiktigt. Anne var här en stund nu på eftermiddagen på en fika och då kände jag att det nog är lätt att ta i för mycket när man gör något som är roligt. Man märker det inte förrän man sätter sig ner och slappnar av i musklerna. Så det återstår att känna efter i morgon hur kroppen mår. Jobbet springer inte ifrån mig.
Skulle nog behöva klippa gräset på "gärdet" men det regnade ju idag så det får väl vänta några dagar. Det klarar sig nog en tre-fyra dagar till innan det börjar bli lite för långt.
Potatisen ska ju ner i jorden också och så har jag tänkt sätta lite ärtor i krukan vid trappen. Kul att ha något som man kan äta så nära huset.
Nu ska jag ta fram en ny bok och efter en dusch så ska jag krypa upp i soffan och läsa med lite soft bakgrundsmusik.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så svårt det där med att "bromsa" man går på tills man stupar, så är vi nog hela mammas unghop! Det taskiga är att man känner inget just då utan sen - det kommer efter som Arbogaöl - som Anders brukar säga.
Jag försöker färdigställa en del jag påbörjat i olja för det blir trångt på skrivbordet med 4-5 påbörjade projekt. Lång torktid och inget riktigt torkställe man borde ha ett skåp att lägga in dem i så de inte blir dammiga och dessutom fulla av kissemisshår då Smilla promenerar förbi och ruskar på pälsen.
Du kommer säkert att få kanonfint om du tar kaffepaus då och då så hinner du känna hur du mår oxå!
Nu blir det the och hembakade grahamsthekakor de´ du!
Kram syster N

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...