2008-10-21

Nya leksaken uppackad

Har äntligen fått min nya iMac. Beställde den med den "lilla" skärmen = 20' och jag undrar hur stor plats på mitt skrivbord den större skärmen på 24' hade tagit för den här är ENORM - 48x40 yttermått och själva bildytan är 43x27 och det räcker gott och väl för mig. Häftigt när man startar upp den, den är igång på bara några sekunder och lika när man ska stänga ner. 

Men nu ska jag inte stänga ner utan håller på att installera drivrutiner för min bildläsare som jag köpte för ett par veckor sen. Och sen ska här skannas in både negativ och diabilder sen åratal tillbaka. Hoppas jag hittar några riktiga guldkorn bland alla gamla bilder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja som det är för mig med laptopen så slår jag på den och går och gör nåt annat och går tillbaka då det "öppnat" klart. Man får inte ha bråttom men sonen säger att jag har för lite arbetsminne så man får väl uppdatera.
Den är säkert jättefin och snabb din nya så du får njuta något år i alla fall - utvecklingen går ju i 200 knyck - minst.
Kram s Y

babban sa...

Vad gör väl det om 100 år, eller hur är det man säger?
Fast man ska va lycklig så länge man kan.

Ha det gott kära syster

babban sa...

Vad gör väl det om 100 år, eller hur är det man säger?
Fast man ska va lycklig så länge man kan.

Ha det gott kära syster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...