2009-11-15

Packning

Så, då är vi snart på väg söderut! Cyklarna har packats in snyggt och prydligt i sina väskor. Och resväskan är också klar och nu bara vi fördriver de sista timmarna innan det är dags att hälsa på i värmen. 25 grader ska det bli där nere i morgon så det är ju lite mer än vi har här nu.
Lars tyckte jag skulle ta med mig något att måla med så jag fick letat fram ett tomt akvarellskrin och har puttat i en liten klick färg i varje fack. Några penslar och ett litet block åker också med i resväskan.
Nu ska jag ringa till sönerna och höra hur det är med dem sen ska jag ta fram en bok och läsa lite.
Fast jag kom just ihåg att jag lovade Mattias receptet på leverpastejen vi brukar ha på julbordet. Här kommer det:

En hel bit god, bredbar leverpastej skivas i ca 1 cm skivor som läggs omlott i en ugnsfast form. Gräddstuva svamp (godast med kantareller men det fungerar även med champinjoner) och häll stuvningen över leverpastejen. Gratinera i 200 grader till det är varmt. Kanske 8-10 minuter. Strö eventuellt över lite finhackad persilja vid serveringen.
Nu e´de´slut för idag. Kram å hej - Leverpastej!

2 kommentarer:

Nonna sa...

Så pass varmt - njut varenda minut!
Jag säger bara very well - cykelställ! Det lär ni ju behöva.
Kram kram till båda
Syster från sin lilla låda.
Mannen är så avundsjuk att han inte orkar hälsa ens!

babban sa...

Cykelväskan är rätt rymlig. Vi kanske kan ha ett annat innehåll i dem nästa resa =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...