2010-01-28

Äntligen!

Vad är det med vårt telenät egentligen? Nu är det andra gången på kort tid som vi varit utan kontakt med yttervärlden i nästan en vecka. Och med yttervärlden menar jag inte den som går att nå med vanlig mobiltelefon utan via den där kontakten som är kopplad till ett modem i väggen. NÄTET mao. Snart gör jag som maken säger - går och köper mig en iPhone där jag har allt i den där lilla makkapären. Då är jag ute på nätet utan att behöva ha en fast uppkoppling. Och vi kan kanske säga upp den fasta????? Nä riktigt så långt kan vi nog inte gå ännu. TYVÄRR vill jag säga med bestämdhet. För jag är rysligt trött på att den sista biten av vår lina hänger i luften och inte är nergrävd. Eftersom det sprakar och har sig så tror jag dessutom att lagningarna på luftledningen görs med vanliga kärringknutar!
Det är märkligt ändå vad fort man blivit beroende av att kunna vara ute och surfa i cyberrymden. Jag kommer ihåg när vi köpte vår första dator, en 286:a. Ingen Windows där inte. Utan DOS som man skrev ner sina kommandon i och skam den som råkade skriva "format c:" 
Detta var 1993 och vi satt uppe halva nätterna för att lära oss att ge rätt kommando för att komma vidare. Nu sitter man uppe halva nätterna för att chatta med folk på andra sidan jordklotet! En stilla undran vad man gör om 15 år? 

2 kommentarer:

Nonna sa...

Om 15 år ska du få se på energi Babban då är jag på andra sidan och jag ska hälsa på dig varje dag!!!Med eller utan trådlös uppkoppling.
Puss i pannan
Syster

babban sa...

Ja energin längtar jag efter men jag hoppas verkligen inte att den kommer från andra sidan om det är från dig den kommer. Du ska vara med från den här sidan längre än så! Å hör sen!
Puss tillbaks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...