2010-01-01

Nytt år nya utmaningar


Det bara 80 dagar kvar till jag börjar mitt nya jobb. Den 22 mars ska jag vända kosan norrut i stället för söderut. Idag har jag 7,5 mil till jobbet och om 80 dagar har jag den ena vecka 5 mil och den andra 2,5 km! Min anställning kommer att vara i Dals Ed men det är en samverkanstjänst med Färgelanda så jag kommer att tillbringa 50% av arbetstiden här på hemmaplan. Och nya utmaningar blir det. För jag ska jobba till största delen som planingenjör men även ha hand om de två kommunernas GIS- och kartverksamhet. Uppdatering av databaser etc. Det är så spännande. Ibland undrar jag om jag har tagit mig vatten över huvudet men direkt efter bannar jag mig själv. Jag har ju faktisk jobbat med planering innan, även om det är några år sen. Och jag har inte stuckit under stol med vad jag kan och inte kan för min nya arbetsgivare. Jag tillhör inte dem som går på och talar om att jag klarar av det och det om jag innerst inne vet att jag inte gör det.
På anställningsintervjun talade jag om som det var och det talar väl till min fördel att de gjort om tjänsten lite för att den ska passa med mina kunskaper. Inte illa för en 56-åring tycker jag.
Så nu har jag fullt upp för att hinna med en del projekt som jag vill ha klart innan jag slutar i Stenungsund. Min sista vecka där har jag semester som kommer att tillbringas i Barcelona. Det är väl nåt att se fram emot!

1 kommentar:

Nonna sa...

Grattis syster, så skönt att du får mindre resor, det är ju inte riskfritt på vägarna, och tungt att pendla i längden. Flera timmar i restid varje dag tänk vad det blir på ett år! Så mycket effektivare du kan använda tiden nu.. du kan tillbringa många fler timmar i din studio tex.
Karlarna berättar sällan vad de inte kan, men är duktigare på att säga vad de kan, eller så tänker de att det där lär jag mig efter vägen. Vi damer ska alltid vända ut och in på oss, särskilt om de saker vi kanske inte behärskar till fullo..som för att gardera oss. Du kommer att fungera alldeles utmärkt på ditt nya jobb, det är jag säker på...och Barcelona låter helt klart underbart.
Massa kram och hälsa raggsockan
Syster Yster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...