2010-05-31

In progress

Jag köpte två ramar idag och en duk. Ramarna är till affischerna jag inhandlade när jag var till Skagen för några veckor sedan. De ska hängas upp på jobbet - på ett av mina kontor - jag är ju lyckligt lottad som har två :D
På mitt andra kontor kommer jag att hänga upp tre av mina egna tavlor. De kommer nog att passa bra där. Det är tre akvareller med klippor och hav och de har aluminiumramar. Väggen de ska hänga på är blå. Så jag tror det kommer att bli bra.

Inspirationen att måla är si så där - men om jag publicerar det jag påbörjat så kanske jag kan få igång den igen :-/



När jag öppnar dörren till studion känner jag oljelukten och det är en angenäm doft. Jag är inte van vid den då jag mest använt akvarell och akryl. Dessutom är det vansinnigt skönt att måla i olja. Man kan rätta till saker som hade varit helt kört i en akvarell och ibland även i en akrylmålning. Har väl snöat in mig på ansikten men det är en rejäl utmaning att kunna få dem att likna originalet. Nu överdriver jag visserligen en del med färgerna även i denna målning men då kortet är taget en kall januaridag så är man ju rätt blek och jag tycker inte det gör något att det inte är exakt färg.
De porträtt jag målat tidigare har jag verkligen överdrivit färgskalan i och döm om min förvåning när jag var in och surfade på en sida "over there" och fick se en kvinna som också gör det. Hon målade 100 porträtt på 100 dagar. Och många av dem var helt i min smak. Kolla in henne - hon är duktig, men så lever hon på sin konst också! Det lär aldrig jag kunna göra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...