2012-01-02

Lugn och varm nyårsafton

Värmen från bastun höll i sig nästan in på det nya året. Tyvärr ger man ju sig ut för att se på alla fyrverkerierna som grannar och andra eldar upp. Att stå ute på altan och skåla i kall skumpa en råkall kväll gör ju att den sköna värmen i kroppen försvinner. Men vi försökte få upp värmen med skratt och det blev det en hel del av.
Vi hade för första gången skippat att köpa fyrverkeri och skulle bara snålåka på alla andra runtomkring. Men så började maken slå ihop händerna och skrek PANG, PANG. När jag förstod att han improviserade en smällare stoppade jag fingrarna i munnen och skulle göra en häxtjutare. Men jag skrattade så mycket så det tog en stund. När jag väl kom igång så hade vi både häxtjutare och smällare på altanen. Fast gratis och miljövänliga! Kul hade vi i alla fall och vi fick upp värmen.

God fortsättning på 2012 alla vänner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år på er med från Göteborg. Har precis tittat på dina underbara bilder och småläst i bloggen. Det lovar gott!
Kram Kajsa

babban sa...

Tack för beröm, det värmer och får mig att tro lite mer på mig själv..vi kanske ses igen på det nya året?
Kram

Anonym sa...

Det hoppas jag! Kram Kajsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...