2007-09-01

Planerad körning.

Undrar hur en del har fått sitt körkort egentligen. Körde på motorvägen och när den tog slut var det fortfarande 2-filigt men hastigheten sänkt till 90 som jag nästan höll (lite över, om jag ska vara ärlig) Framför mig låg en liten Golf eller nåt - är urusel på bilmärken måste läsa på dem för att särskilja. I vilket fall. Golfen låg i ytterfil i ca 85 och jag kröp upp i häcken på honom. Tänkte att han nog flyttar på sig frivilligt utan att jag måste putta på honom. Men icke! Han tittade på mig i backspegeln och pekade åt höger - han ville att jag skulle köra om honom på innersidan! Idiot! Jag fortsatte bara att ligga 1 mm från hans bagagelucka utan att tuta eller blinka, bara ligga och irritera. Tyckte faktiskt att han skulle flytta på sig. Nä, nu började även hans passagerare både i baksätet och i framsätet att vifta att jag skulle köra om honom på innersidan. Jag insåg då att jag hade med en komplett idiot att göra så jag saktade in lite för att vara beredd på det värsta.
Jag förstod till slut varför han envisats med att ligga i vänsterfältet. Han skulle följa vänsterfilen där vägen delade sig, ca 2 km längre fram. Ja, så är det när man planerar sin körväg ordentligt!

1 kommentar:

Nonna sa...

Ja du tänk om man var tankeläsare, man undrar ibland varför det inte sker fler olyckor??? Tur att du inte körde om på insidan vem vet ur det slutat??
Sköt om sig från en som varit på fotboll i ösregnet
Kram bigsis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...