2007-10-08

Skilsmässan är ett faktum

Maken och jag har beslutat oss för en prövotid på två månader. Vi har stått ut i en himmelens massa år nu, från den tiden då världen var svart/vit till den blev mer färgglad och nu är den helt svart. För två veckor sedan släckte de ner det analoga nätet även för oss här på västkusten. Jag tror att vi var de sista som kunde se analog TV De lämnade dock sändarna i Bäckefors och Trollhättan så vi har faktiskt kunna se på TV1 under dessa två veckor - men nu är det slut. Jag tycker det skall bli spännande.

Om, jag säger OM, vi skall köpa en box, ny antenn och ny TV så kommer den i vilket fall som helst inte att placeras i sovrummet där vi haft den gamla. DET tycker jag är skönt. Jag vill hellre läsa en stund på kvällen än titta på TV. Visst kan jag titta om det är något speciellt. Men allt som är bra börjar antingen för tidigt, runt 19-20 sådär, eller för sent, runt 22 och därefter. Man kan ju inte börja titta på ett program som börjar kl 22.15 håller på 1 timme när man har en väckarklocka som börjar gala kl 05.20. För mig blir det då för få timmar sömn för man somnar ju inte med en gång. Om nu inte programmet visar sig vara så tråkigt att man zzzoomnarrzzzzzzzzzz........

3 kommentarer:

Nonna sa...

Fan va´du skräms - ni det solida paret - som är det enda i släkten som hållit ihop jag trodde det var NI som skulle skiljas inte TVnätstjoxet. Utan TV kan man ju klara sig helt klart, jag ser inte mkt TV alls många har bara igång den som ett sällskap.
Men mycket fakta får vi ju i oss så klart om vi väljer rätt program.
Ernst, Matte , Willy o Martin kan du leva utan dem?? Å doktor pil med all sin klokskap fast den är amerikansk förståss..Ragnar Dahlberg är ju för tidigt ute för dig och likaså The 70-tis ( det ser min man ) o Barbro Börjesson hennes goda råd vill int´ jag vara utan - fast jag har ju ingen jycke numera - men jag tillämpar det mesta på Tivolitassen.
Pröva ni jag tror nog inte ni vill vara helt utan TV i längden men det är ju nyttigt att känna att man har tänkt efter och valt!
Tack för kortet.
Kram Syster i norr

babban sa...

Ja, du syrran, just nu känner jag inte att det finns nåt särskilt att titta på. TV4 har jag bojkottat det senaste året pga all reklam. En 90 min. film som tar 3 timmar är inget kul. Sen hade vi ju bara kvar 1:an och 2:an och hur kul var deras tablå? Jo, nån serie som Saltön eller liknande men man kan faktiskt se dem på nätet i efterhand.
Och du, Grattis! Hoppas kortet kom fram i tid.
Kram
lillsis i väst

babban sa...

Sorry, såg inte sista meningen förrän jag hade klickat på publisera. Så jag fick svaret direkt. Ibland fungerar ju postväsendet som det skall iaf =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...