2007-11-05

ont i den ädla delen :(

Var ute och cyklade igår - och nej jag gjorde inget fel utan cyklade på RIKTIGT. Lånade makens MTB (allroundcykel) medan han tog sin racer och jag fick bestämma takten eftersom det var premiär för mig med cykel med växlar - och den här har 24! Det var en skön höstdag, lite kallt i vinden men det löste jag med att dra upp buffen (jag har den annars när jag åker mc) över huvudet innan jag satte på hjälmen. Vi cyklade 8 km innan vi vände, jag hade nog kunna fortsätta lite till men tänkte att baken nog fått sitt vid det laget. Ingen träningsvärk i övrigt idag men det är som sagt lite ömt på ett visst ställe!

Har satt igång att måla en abstrakt tavla med akrylfärg idag. Ska associera till hösten men det återstår att se vad det blir av det. Jag har en förebild på ett foto av några syrenlöv som jag har mixtrat med lite i photoshop. Men det är bara en förebild för än så länge är det enda som påminner om bilden bara färgen än så länge. Och jag strävar inte att den ska likna bilden den ska bara vara en inspirationskälla.
Nu ska jag ta fram en ny bok, Hennes mjukaste röst av Bengt Olsson, och krypa ner under täcket. Klockan ringer som vanligt 05.20 och jag vill nog ha minst 7 timmars sömn :-)

1 kommentar:

Nonna sa...

Cykling är bra, särskilt om man har ont i ryggen brukar det vara avlastande. Man får ju ont i baken och det är tungt första vändorna jag trodde jag skulle dö i våras då jag cyklade första gångerna - steg av i en backe och hade inga ben - det var äckligt. Redan efter några vändor så gick det bättre.
Nu har vi ställt in cyklarna och väntar på att Kung Bore ska pudra lite men som tur är dröjer det.
Tavlan blir säkert bra jag har fått en väldigt vacker sak av C i födelsedagspresent..som ska sitta i den nytapetserade hallen.
Bengt O låter intressant jag läser Maeve Binchys senaste hon är ju en väldigt klurig kvinna full av sarkasmer och kan vinkla allt så man skrattar gott.
Idag blir det promenad i regnet och städning av en jullåda ( gamla julsaker) och om jag hinner ska jag städa lite i garaget oxå.
Kram Nyborgs-syster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...