2007-11-08

Systra mi är orolig...

..för att jag ska cykla för fort! JAG? Som blir anklagad för att riskera att få p-böter när jag kör på motorväg - och där har jag inte ens mötande, bara andra som ska åt samma håll!
Nä, du Kalixsyster, jag ska nog ta det lugnt, även om cykling sitter i märgen när man väl lärt sig det. Och det här med växlarna ska nog gå bra också. Vid lånet av makens MTB i helgen så körde jag väl på allt från 8 och uppåt. Det är ju lite krixigt det här, på vänster sida växlar man mellan framdreven och på höger mellan bakdreven. Så när växlarna på höger sida tar slut vid 8 så är det dags att köra in nr 3 på vänster. Har inte riktigt förstått hur det går till men det viktiga är ju att det funkar och att man även kan växla ner när det behövs.

Ska ta en titt på Ölandsbladets bloggare innan jag stänger ner för idag. Har hört att han ska vara rent otroligt rolig.
Må gott och njut av livet, det gör jag!

2 kommentarer:

Nonna sa...

Ja det där låter inte som "min melodi" varför kör du sakta ?? Det gör inte jag men jag försöker hålla hastighetsbestämmelserna någorlunda även om det sträckvis är mer av snålhet än försiktighet.
Nu ska jag iväg på jobbet, det har snöat BUUU!!!!och är +2,6 grader. Tror att det regnar bort, hoppas-tror-hoppas-tror det behövs ingen snö alls och absolut inte FÖRE jul.
Förlåt alla skotermarodörer.
Kram ängsligsystra di!

Nonna sa...

Håll i hatten för nu har jag postat din musik och bilderna så de kommer nog på måndag.
Min L-S lärde sig cykla då hon var 4 år och året efter kunde hon INTE. Hon fick lära sig på nytt! Man har alltid hört att det "sitter" men vet nu att det inte alltid är så. Så undrar du på att man är orolig...kan inte Lars hålla i bakskärmen första sträckan, bara lite, för nån pakethållare har du väl inte????
Ta gärna en liten filmsnutt av växlingen det där lät svårt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...