2009-01-01

Så var det nytt år igen

Utanför mitt köksfönster ser jag jobbet vänta på mig. Håller på att förflytta veden från parkeringen och in i vedbon. Maken kör fram släpet som jag fyller och sen backar han ner det till vedbon där jag tömmer det. Han ställer tillbaka släpet vid vedstapeln och så fortsätter jag. Fyra fulla släp har jag fyllt och tömt hittills. Jag ska försöka ta ett till två omgångar per dag så kanske det är klart innan jag börjar jobba igen efter trettonhelgen. Det är mer ved än man tror för den är ordentligt staplad. Men jag tror den mår bättre att få komma in under tak. Och det är bäst att passa på så länge man kan köra på gräsmattan som är frusen just nu.


Nyårsafton firades som vanligt med Anne och Ingemar. Enda skillnaden var att vi var hemma hos dem i år. De har blivit med hus under hösten och det var väldigt skönt att kunna lämna allt och bara åka hem efter en trevlig kväll. Ingen disk att ta hand om mm. 
Vid tolvslaget skickade vi av några raketer. Det är inte lätt för djuren i skogarna, eller husdjur heller för den delen, denna afton men det är en upplevelse att se alla färgsprakande kaskader mot den svarta himlen. Det var stjärnklart och vindstilla så det var en fin kväll.

Nyårsdagen tog vi med de små på en biltur till Uddevalla och Strandpromenaden. Alva var väldigt intresserad av isen och sprang ut på den så fort det var möjligt och när hon fick för oss. Efteråt gick vi och åt mat innan vi åkte hem igen. 












Elin och kusin Elias var ute på ett riktigt äventyr dagen före nyårsafton. Vi var på väg ut till bastun när telefonen ringde och vi fick avbryta för att åka iväg på skallgång istället. Äventyret slutade lyckligt och det går att läsa om det här
Njut av livet. Dagarna har vänt och ljuset är på väg tillbaka.

1 kommentar:

Nonna sa...

Gjorde ett inlägg tidigare men det kom aldrig in ibland krånglar det man blir osäker om det fungerat och för att slippa verka som om jag ska ha massor av publicitet och få med det tre gånger så gjorde jag inget nytt försök.
Skönt att barnen kom till rätta det där är ju förfärligt att uppleva. Just nu har min faster sin terrier borta och har annonserat på blocket - fy att leva i ovisshet och dessutom är det kallt ute så det känns ändå värre då!
Vi håller tummarna för Topsy som är väldigt viktig för Berit eftersom hon bor ensam sen maken gick bort.
Sköt om er, imorron börjar arbetslivet igen.
Kram Syster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...