2009-02-03

With a little help from my man

Har äntligen fått veden under tak. Lars hjälpte mig med de sista tre lassen så nu kan vi ta det lugnt ett tag på den fronten. Vi har nog ved för två - tre riktigt kalla vintrar nu. Tyvärr ser man inte allt på bilden. Men det är ett utrymme på ca 4x3,5 m och i bakkant är det fyllt upp till taket vilket är ca 2,30 eller nåt. Så vi ska nog klara oss ett tag. Och det mesta är faktiskt björk även om lite sälg har hamnat överst.

Var till Trollhättan i söndags och åt indiskt. 
Kryddstarkt och gott. Jag tog lamm som jag gör så fort jag får en chans. Innan dess hade vi varit på Överby och Sportson cykelbutik. Det fastnade en hybrid på mig och den har hamnat i sovrummet bredvid Lars racer. Den här är inte lika extrem som hans men jag ska nog få upp farten och ligga i hasorna på honom när vi är ute. MTB:n passar ju bättre för grusvägarna men den här är till för asfalt. Den rullar lite lättare eftersom den har större däck och framför allt är de mycket smalare än på Trecken. Nu längtar man efter våren och ett lite mildare väder.
Vi har haft kallt länge nu, sen före jul, fast ingen snö. Men det är ju bra på ett vis för de där små slemmiga varelserna som invaderade oss för två år sen gillar ju inte när det är för kallt. 90 dagar barfrost ska det tydligen till för att ha ihjäl dem eller i alla fall ta riktigt styggt på deras fortlevnad. Ja ja, vi får se till sommaren. Jag ska strö ut lite blåa korn så fort det börjar bli vårväder så att de som överlevt och är hungriga får en riktigt god måltid =)
Njut av livet det gör jag

1 kommentar:

Nonna sa...

Häftig bloggsida det blivit, förlåt det där med fotot jag fattade inte att det var "DET" fotot du menade, inläggsbilden.
Å, boy - vilken hoj!
Ja du gillar ju cykling, (jämt ute o cyklar) här är det mer begränsad cykeltid men visst är det trevligt, så länge man inte har nackproblem. Idag snöar det tätt som tusan och driver lite för säkerhets skull så vi inte ska tro en sekund att det våras. NU kommer snöhelvetet som jag befarat jag trodde vi skulle få EN ENDA tidig vår, vi har jättelite snö. Ikväll ska vi ut och käka plankstek ska bli jättetrevligt och imorron ska vi vara lediga och fara till Luleå och titta lite i affärer och mysa.
Duktigt med veden man känner sig rik då man samlat i sina lador - vi har tagit hem en pall med pelletsäckar det var lite enklare.
Massakram syster Yster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...