2008-01-20

Bättre flås idag

Troligen var det alla fem plusgraderna som gjorde att det kändes lättare med cyklingen idag. 16 km med ordentlig motvind halva vägen. Hade lite mer drag i benen men sista backen tog musten ur mig. Jag var tvungen att kliva av och benen var alldeles skakiga. Men återhämtningen är snabb.

Åt därefter en härlig köttfärsgryta som var en enkel variant av Boeuf Bourguignon. Samma ingredienser med enda undantaget av nötfärs ist för grytbitar. Och mycket snabbare färdigt. Det var jättegott.

Har gjort ett grattiskort till Elin som fyller 7 år på tisdag. Vi hade en hel del besvär med att slå in hennes present. Två flyttlådor gick åt och en himmelens massa packtejp. Det blir en sån sak som maken och jag nyttjar nästan varje helg numer och det finns på hennes önskelista. Hon har vuxit ur den andra så den går i arv till lillasyster. Det ska bli så roligt att se hennes min. Töserna brukar få så många presenter så vi har haft som princip att sätta in pengar på ett konto ist. Men nu gör vi ett undantag. Svärmor (gammelfarmor för Elin) är med och lägger hälften.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror jag vet, kanske hon har bättre flås än ni??
Ha de´!
S Y

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...