2008-01-08

Åter till vardagen

Två dagar avklarade och det har funkat bra hittills. Inget extra jobb som låg och väntade och det kan man ju bara vara tacksam för. Så nu är det bara att ta en dag i taget i väntan på nästa ledighet.

Håller på att sätta ihop en inbjudan till en kroki"kurs" som vi på Några Målare ska ha nu i feb/mars. 3 tillfällen blir det och det är jättespännande. Skulle varit på en helgkurs i kroki förra året som tyvärr blev inställd. Det enda som kan hindra oss denna gång är att vi inte blir tillräckligt många för att få det att gå ihop. Lokal och modell är bokad och nu återstår endast tecknarna. Vi får se hur många vi blir. 6 stycken än så länge och inbjudan har inte gått ut än så det lovar gott.

4 kommentarer:

Nonna sa...

Hoppas verkligen att den nu blir av då så du får testa din porträttbegåvning.
Sånt gillar ju jag, avporträttera folk menar jag, men huruvida det ens syns vem det är ska jag låta vara osagt.
Du kan väl snart starta med trädgårn och om det fortsätter så här även här uppe så blir det tidigt för oss oxå. Vi har nästan ingen snö.
Snöskotersäsongen går över lika fort som den börjat, LS har sålt sin nyss förresten.
Hoppas du trivs bra med viktklubb och att ni snart planerar en ny resa man måste ha morötter framför sig annars går inte livet lika lätt.
Kram s Y

babban sa...

Morötter äter jag i parti och minut för tillfället. I rotmos, i mortots- och linssoppa och som mellanmål om hungern tränger sig på...=)

Kram

Anonym sa...

Det är bra, då ser du som en falk dessutom så det är ju nyttigt i flera bemärkelser, nu tänkte jag mest på morötterna i livet i form av resor och annat.
Jag åt inte Viktklubbsmaten utan ersatte smör med olja, ingen snabbmat, grillade i OBH-Nordican istället för att steka och åt massor av grönsaker ., inte fööör mkt frukt, ris i lagoma portioner, lättkorv, lättmjölk, lätt A-fil, fiberrikt bröd smala pålägg, vägde maten så man tar vettiga portioner osv. Det är så mycket man kan göra med så lite ansträngning. Motionen, vardagsmotionen i form av promenader är mycket värdefull och den kan man smyga in på lunchen eller i mitt fall då jag kom hem från jobbet, inte efter middan, för då har man ibland soffat till sig.

Anonym sa...

Tycker nog att livets morötter är trevligare än de jag äter och jag förstod ju faktiskt att det var det du menade =) Det går trögt på viktklubben just nu men inte med maten utan nätet. Allt tar en evig tid. De bör få till det annars ber jag nog att få pengarna tillbaka. Man ska inte behöva sitta och vänta på en sida/klick en minut eller (oftast) mer. Men det ger sig.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...