2008-01-19

Vårstädning

Har äntligen fått tummen ur och städat både syrum och ateljén. Dessutom har jag försökt få en överblick av mina tavlor. Eventuellt är det en utställning på gång och det gäller att få till nåt som blir en helhet. Stället där de ska hänga har flera "avdelningar" så det ska nog gå bra. Jag vill ju ha med så många tavlor som möjligt men det får inte bli rörigt. Ska ringa om det nån gång i nästa vecka, tror jag. Jag håller på att samla mod.

Kämpar även på med viktklubben. Dags för nästa vägning på måndag. Det känns inte som om jag har gått ner något alls sen jag började men vågen visar trots allt -1,5 kg. Byxorna är lika trånga i midjan och nästa mätning av den är 28/1. Herregud, det är ju magen jag vill ha bort! Känner mig som en tunna. Jag är nog lite fixerad för tillfället men det är bra det här med att skriva upp vad man äter. Det slinker gärna ner ett och annat annars. En extra ostbit, en skiva skinka osv. Dessutom är jag vansinnigt sugen på en semla. Och det kommer jag att unna mig på fettisdagen - när den nu är :-P

Var på Friskis och Svettis i torsdags och det var ett baspass men för tillfället räcker det gott. Jag kände av både mitt knä som låste sig några gånger och axeln som inte vill vara med vid vissa rörelse. Har beställt tid till en osteopat i mitten av februari så får vi se om han kan göra något. Varken jag eller min läkare vill satsa på cortison. Det gjorde ingen nytta sist gång så det är lika bra att skippa det. Men om jag ska orka cykla i sommar så måste jag få ordning på axeln. Knäna bråkar inte vid cykling som tur är.

Tittade på webbtv igår, Stjärnornp på slottet, med Peter Stormare. Vilken härlig människa det verkar vara. Lars har stött på honom ute på restaurang för några år sen och sa det redan då. Mycket ödmjuk och inga divalater. Ska se om det finns nåt annat roligt att titta på nu innan jag fortsätter med min bok - Värmebölja av Viveka Lärn. Fortsättning på Saltöhistorien.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...