2008-01-15

Cykel både ute och inne

Var ute och cyklade i söndags - ja jag menar inte bildligt utan jag VAR ute och cyklade/motionerade i söndags. Förstår inte vad som hände men efter bara 4 km var jag helt slut. Totalt utkörd och jag tror inte att uppförsbackarna hade så mycket att göra med det. Dålig kondis helt enkelt!

Vi cyklade totalt 2 mil men det kändes som 10 - minst! Fast det glömt redan. I går körde jag ett spinningpass på 1 timme - fast jagär måste erkänna att jag inte tog i för kung och fosterland. Höll igen lite. Var rädd att få träningsvärk och det vill jag inte ha när jag ska iväg på torsdag. Då börjar Friskis o svettis och där har jag lite blandade känslor. Jag vet att jag får ont i lederna efter för jag har svårt att inte ta ut svängarna och köra hela vägen. Det blir till att försöka göra som på spinningen - hålla igen. Återkommer med info längre fram i veckan om det.

Blev ombedd att vara med i styrelsen hos Några Målare och måste ringa till valberedningen idag och tacka nej. Jag känner att jag inte orkar med mer just nu. Ska börja med målarkursen igen den 5 februari och har knappt hållit i en pensel sen i november. Dessutom håller jag i den krokiträff vi ska ha i föreningen. Jag trodde att jag skulle sätta ihop en inbjudan men nu är det jag som ska ordna med att lokalen blir tillgänglig, fixa fikat etc. Men vad gör man inte för att få chansen att teckna en modell? Det ska bli kul. Men som sagt, nu ska jag ringa detta jobbiga samtal.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...